21 Mac 2010

Dari Lidah Pengarang Blog Deensokmo

Pengetahuan
Saya tidak pasti bagaimana penulis blog lain menghasil artikel berkaitan Linux amnya. Mungkin ada di antara mereka yang mahir pengatur-caraan, tetapi tidak untuk saya. Ada antara mereka yang cari makan mengajar Ubuntu-Linux, tetapi tidak untuk saya. Segelintir daripada mereka memang daripada pengajian sains dan komputer, tetapi tidak untuk saya. Ilmu pengetahuan Ubuntu Linux saya bermula daripada sifar, kosong, buta IT dan sifat mahu mencuba.

Secara peribadi, semua artikel yang menghiasi ruang blog “deensokmo” adalah datang setelah saya membuatnya terlebih dahulu; try and error; mencari bahan-bahan ilmiah ini di internet dan menggunakannya; barulah di copy and paste di sini. Saya bukanlah seorang yang mahir berkomputer yang di pasang Windows, jauh sekali Ubuntu. Tergerak hati ini menggunakan Ubuntu ada di dalam artikel Sejarah Saya. Pengetahuan Ubuntu saya datang secara berperingkat, hampir 6 bulan bersama Ubuntu cuma baru 5% sahaja dapat dikuasai. Namun saya gagahi untuk anda menatapi artikel saya ini. Bukan mudah untuk menghasilkan artikel yang orang lain memadang Linux sebelah mata. Begitu juga dengan penulis blog Ubuntu yang lain, saya berkongsi pengetahuan Ubuntu dengan anda secara percuma! Bukan soal duit. Keinginan berbakti sejauh mungkin dan ingin berdiri sama taraf dengan mereka yang sudah profesional dalam blogger tempatan (Malaysia) meskinpun ilmu saya cuma setitik air di padang pasir yang gersang. Janganlah membezakan artikel saya dengan orang lain yang lebih berwibawa. Terimalah seadanya...

Tindakbalas

Sejak blog deensokmo aktif 3 – 4 bulan kebelakangan ini, saya ada menerima e-mail pelbagai ragam, berbentuk soalan, tohmahan, tidak puas hati, menyuruh saya “close” blog ini dan ada juga yang menyokong, memberi pujian, memberi pandangan positif dan lain-lain. Semua emel yang diterima saya ucapkan ribuan terima kasih dan dibalas sebaik mungkin. Tiada yang lebih istimewa di sini, melainkan perkongsian ilmu sahaja..

Kesempatan ini, saya memohon maaf andai ada terkurang, terkasar bahasa, tersalah ejaan, struktur blog yang tidak seragam dan pelbagai lagi kelemahan lain. Saya dalam proses merombak, membaiki dan mengemaskini blog saya ini, sudah tentu penulis macam saya memerlukan masa untuk tempoh tertentu bagi merealisasikan impian ini. Jika anda mempunyai pandangan, idea dan sebagainya sila berkongsi ke deensokmo@gmail.com. Sekian.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...