18 Ogos 2011

Cadangan Membuat Baju Ubuntu

Saya bercadang mahu buat baju yang bermotifkan Ubuntu. Baju seperti gambar 1 di bawah..

 Gambar 1

Siap juga aku lukis pakai inkscape dengan logo dan teks Ubuntu depan dan belakang.

Gambar 2 (klik pada gambar utk besarkan imej)

Kemas kini setakat 12/9/2011:

Senarai nama tempahan
  1. deensokmo: 3 helai (M). Bayaran  RM90
  2. nik mohd nazri: 1 helai (XL) Bayaran RM42
  3. william92: 7 helai (S, S, M, M, M, L, XL) Bayaran RM222
  4. Mohd Aidy: 1 helai (M) Bayaran RM36
  5. Mat Yamin Ismail: 3 helai (M, XL, XL) Bayaran RM96
  6. khai a 9000khai: 1 helai (M) Bayaran RM36
  7. Ahmad Nasir: 2 helai (XXL, XXL) Bayaran RM66
  8. Syareez: 1 helai (M) Bayaran RM36
  9. Ismajuri Ramli: 1 helai (L) Bayaran RM36
  10. Shim: 1 helai (M) Bayaran RM36
  11. Mohamad Syafiq Shairan: 1 helai (L) Bayaran RM36
  12. Fadhil Hussin: 2 helai (S, M) Bayaran RM66
  13. Sazli: 1 helai (XXL) Bayaran RM30
  14. abevanmon: 1 helai (XL) Bayaran RM36
  15. Mohd Rethudden: 1 helai (XL) Bayaran RM36
  16. MakLan: 1 helai (S) Bayaran RM36
  17. Mohd Ahmadi: 1 Helai (XL) Bayaran RM36
  18. Kewin Bin Konihing: 1 Helai (XL) Bayaran RM50
  19. Ahmad Muaz Muhaimin: 1 Helai (M) Bayaran RM36
  20. Margaret: 1 Helai (XL) Bayaran RM42
  21. Sahran Rossdi: 1 helai (M) Bayaran RM36
  22. Ahmad Aizuddin Aizat (ak47suk1): 1 helai (5XL) Bayaran RM46
  23. Mohd Amrie: 1 helai (M) Bayaran RM42
  24. Penunu Bunsen: 1 helai (XL)
  25. Suhaimi Hashim: 1 helai (MBayaran RM36
Jumlah: 37 helai

Bertulisan Biru di hujung nama ialah yang telah menjelaskan bayaran.

Sila semak betul-betul alamat anda supaya barang yang di hantar tidak tiba ke tempat lain dan butiran lain seperti nama penuh, nombor telefon, kuantiti serta saiz baju S, M, L, XL, XXL.

Tempahan masih dibuka dan dilanjutkan sehingga  8/9/2011 atau sehingga diberitahu kemudian  telah ditutup. 

Pengumuman!
Kepada mereka yang telah membuat tempahan bolehlah menjelaskan bayaran sepenuhnya seperti jumlah berikut:
Kuantiti 1 helai = RM30, (kecuali saiz 5XL RM40)
Kos ambil sendiri (self collect) = tiada cas
Kos penghantaran Semenanjung = RM6
Kos Penghantaran Sabah/Sarawak = RM12

Pengiraan jumlah bayaran di mana X adalah jumlahnya: 
X = (Kuantiti X RM30) + Kos penghantaran

Bayaran hendaklah ke akaun saya:


Nama Bank: Maybank Berhad
Nama pemilik akaun: Kamarudin bin mahmood
No akaun: bayaran tidak lagi diterima

Setelah bayaran penuh dibuat, sila emelkan kepada saya deensokmo@gmail.com resit/pengesahan maklumat transaksi tersebut seperti No. rujukan resit, nama anda, Nombor telefon, jumlah bayaran, tarikh dan masa. Kegagalan berbuat demikian akan menimbulkan kesukaran untuk dikemaskini status pembayaran anda dan kelewatan mencetak baju. Contoh status bayaran yang dijelaskan sepenuhnya adalah seperti deensokmo di dalam senarai di atas.

Sebarang pertanyaan berhubung pembayaran dan lain-lain boleh hubungi saya 019-2263574 atau sila  emelkan kepada saya deensokmo@gmail.com

19 ulasan:

Arya Putra berkata...

boleh buat ni..
err..kasik buat warna hitam, sebijik macam baju yang bro pakai dalam gambar kat entri yang lepas..yang tu memang cantik..kalau dapat buat berkolar, lagi cantik!
saya nak tempah satu!
lokasi kedai dekat area jalan nak menuju ke bangi (jalan dalam, dah lupa apa nama tempat tu), ada satu banner yang kasik tau bleh buat baju murah2..
tulisan kat depan tulis 'ubuntu-linux untuk insan biasa'
belakang takde idea lagi..
gambar buat macam baju bro yang dulu tu..anggaran harga kalau berkolar dalam RM35..saya saiz XL..kira tempah dah ni! hehe!

deensokmo berkata...

Sya dah pergi review kat kedai Jalan Brunei (berhampiran Plaza pudu).. Warna dipilih adalah hitam dan ada kolar, kain jenis baik punya.. jenis Interlog (100%) kapas). anggaran harga sekarang dengan print sekali ialah RM28 - RM30,.. belum masuk upah lagi nih.. kalau tak kisah jenis kain.. dan tak berkolar boleh dapat RM20.. tapikan, baik tambah RM10 dapat baik punya..betul tak?.. minimum order kedai nak ambik 20 helai.. utk harga macam ni... nanti aku update gambar baju tu..

Arya Putra berkata...

saya setuju bro!
boleh!
nanti saya kasik e-mel pasal untuk tempahan baju tu..

Shimgeek berkata...

salam...deensokmo...aku volunteer...print boleh kurang sikit rega tu...rm25 ke bawah skali upah...tapi baju kena tolong carikan akt aku...ketas transfer on baju ni ada dalam 10 keping lagi nih...

deensokmo berkata...

Shimgeek, kalau ko boleh print.. aku beli baju dan print kat ko ikut design aku ni.. Aku rasa teks kat belakang tu tak best lah.. dulu melayubuntu tulis "real man don't use antivirus" boleh ciplak ker teks ini?

Arya Putra berkata...

bro..mana pegi logo ubuntu?
tak cun la kalau takde logo..
kasik 'tambah nasik' lagi bro!
hehe..

Arya Putra berkata...

maksud saya logo ubuntu kat belakang tu..
kalau depan pun kalau bleh buh besar2 sket..macam baju lama bro tu..

shimgeek berkata...

Boleh tapi ko tengok dulu baju yang aku nak bagi kat ko nih...jangka minggu depan siap....baru kata on ke tak on ke?

nazri berkata...

Letak logo atas tulisan ubuntu tu rasanya cantik gak

deensokmo berkata...

Lihat di sini komuniti Ubuntu Indonesia dgn bajunya.. nanti aku masukkan logo kat belakang tu..

Arya Putra berkata...

Salam bang..rasanya saya dah emel butiran dalam emel gmail..tapi kalau tak dapat, takpe..nanti saya emel lain..baru balik dari hospital ni, eksiden..

B Hunter berkata...

Sudah emelkan tempahan. Terima kasih.

Rembulan NagaGala berkata...

5XL takde ke bang? :D

deensokmo berkata...

5XL tak der harap maklum.. kalau betul2 berminat.. akan saya servey sehingga dapat.. setuju?

deensokmo berkata...

bayaran yg saya terima setakat sekarang adalah untuk 26 helai.. masih kurang 4 helai lagi.. mungin saya kena keluarkan topup baki 4 helai lagi tuh.. harap yg buat tempahan dapat menjelaskan bayaran secepat mungkin..

Rembulan NagaGala berkata...

@deensokmo: Saya betul2 berminat. Kalau ada beritahu ye.

deensokmo berkata...

5XL ada nak kena custom call saya hari ni

deensokmo berkata...

ak47suk1, saya sudah keluarkan duit saya utk buat baju saiz 5XL.. minta buta bayaran RM46 dan isi borang tempahan baju.. terima kasih..

Rembulan NagaGala berkata...

Saya sudah isi borang dan buat pembayaran melalui interbank bank islam sebentar tadi. TQ bro.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...