22 Ogos 2011

Lekuk-lekuk Ramadan

Lidah Pengarang:
Hampir 20 hari kita berada di bulan Ramadan, dan berbaki lagi lebih kurang 10 hari untuk kita raikan Aidilfitri.

Dalam bulan yang mulia ini, beberapa entri sempat saya muatkan meskin pun ada batasan masa. Berkat bulan ini juga ada satu perkara yang ingin dikongsi oleh saya yang mana pengasas blog MelayuBuntu telah menerima saya sebagai salah seorang penyumbang dalam blog yang terkenal itu.

Buat tatapan kepada pembaca blog saya yang budiman, semua tutorial, tips atau apa-apa perihal tentang Ubuntu secara rasminya akan saya menulis di Melayubuntu. Apa jadi dengan blog deensokmo ini? Blog saya akan diteruskan juga dengan Ubuntu, cuma saya sebagai penulis inginkan kebebasan dalam mengarang.

Maksud saya ialah, entri blog ini yang akan datang lebih menjurus kepada penggunaan Ubuntu secara peribadi, akan saya sumbatkan pelbagai distro lain yang ada hubungan dengan Debian/Ubuntu termasuk Lubuntu, Xubuntu dan Kubuntu atau apa-apa yang saya suka. Selain itu, lebih kepada penggunaan Ubuntu dalam harian.

Ramadan 2011 adalah permulaan langkah saya untuk lebih maju ke hadapan, rasa ingin bersatu dengan komuniti Ubuntu yang lain khususnya di Malaysia ini. Sebelum ini, saya rasa syok sendiri pakai Ubuntu ini, tidak mempunyai kepentingan untuk orang lain walau pun saya berkongsi pengalaman berdasarkan entri-entri yang lepas. Saya harap pengujung blog ini tetap memberi sokongan kepada Ubuntu Malaysia dan bukan kepada blog saya semata-mata.

Kesempatan ini, saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada ShimGeek dan Zulmalc kerana memilih dan memberi kepercayaan kepada saya untuk sama-sama memajukan Sumber Terbuka di Malaysia ini. Siapalah saya untuk dibandingkan dengan mereka berdua, saya masih lagi budak hingusan yang perlukan "tuala" untuk mengesat hingus ini.

Akhir kata, saya deensokmo ingin mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri yang akan menjelma tidak lama lagi, semoga ukhwah sesama kita akan terus mekar.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...