05 November 2010

Menggodam Wi-Fi (Untuk pengguna linux sahaja)

Menggodam Wi-Fi adalah salah dari segi hak milik pemunya, bagaimana pun semua kerja-kerja ini bergantung kepada penggunaan anda. Jika anda menceroboh hak milik anda sendiri tidak salah, kalau jiran punya? haa..haa.. tanggung sendiri..

Saya tidak akan menulis tutorial menggodam wifi, menjawab soalan berkenaan tajuk ini dan apa yang berkaitan kerja berunsur negatif. Cuma saya bagi "lampu" kepada anda supaya anda boleh berjalan. Nasi di dalam pinggan tidak akan saya suapkan! Saya hanya akan beri kunci "kereta" supaya anda boleh pandu, saya tidak mahu mengajar bagaimana pandu kereta tersebut.

Salah satu Aplikasi untuk melakukan kerja-kerja ini ialah Aircrack-ng atau boleh juga menggunakan Back Track.

Anda perlu ikut mana-mana tutorial ini untuk menggunakan Aircrack.
1. Cara Pertama
2. Cara Kedua

Menyentuh berkenaan Back Track (BT), ianya sebuah Distro linux berasaskan Debian/Ubuntu untuk Back Track 4. BT didatangkan dengan pelbagai perisian, perkakasan dan juga aplikasi untuk niat menggodam keselamatan. Anda perlu memuat turun BT dan bakar ke CD/DVD dan jalankan secara LiveCD. Selain itu, BT juga boleh dipasang ke USB thumb drive menggunakan bantuan Unetbootin.

Jika tidak mahu muat turun ISO Back Track, anda boleh pasang keperluan perkakasan Back Track ke dalam Ubuntu anda, caranya ikut tutorial ini. Sebelum mencuba Back Track sila baca samada kad/pemacu wifi anda disokong atau tidak.

Semak perkakasan wifi pada komputer anda, buka Applications>Accessories >Terminal dan masukan baris perintah ini:

lspci | grep Network

Muat turun Video Crack WEP - wifi http://www.mediafire.com/?mkwxq0gndy3
Lihat Video Online Crack http://g0tmi1k.blip.tv/file/3129452
Laju sangat dia taip ker? Command-nya di sini http://pastebin.com/TAAUw36Y

Sekian.

3 ulasan:

CWM Safari berkata...

macam menarik.blh try cuba test nie

deensokmo berkata...

Cuba-cuba ar.. kalau rasa senang boleh jadi hacker ni hee.hee

deensokmo berkata...

Saya tidak pasti adakah link ini utk crack wifi penguna Windows http://www.kaskus.us/showthread.php?t=6060682&mode=linear

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...