16 Februari 2010

Microsoft Dan Israel

Nota: Artikel ini tidak bermaksud menghasut, mencemuh dan sebagainya.

Petikan ini di ambil daripada Laman Web rasmi PPIM

" BANDAR GAZA 27 Dis. - Lebih 155 orang terbunuh manakala 310 lagi cedera, apabila pesawat pejuang Israel melancarkan kira-kira 30 peluru berpandu ke arah kedudukan ibu pejabat polis Hamas di Genting Gaza, hari ini.

Serangan besar-besaran yang bermula pada pukul 11.30 pagi (5.30 petang waktu Malaysia) itu memusnahkan ibu pejabat serta beberapa pekarangan polis Hamas dan menyebabkan kerosakan teruk kepada bangunan lain."

Petikan ini di ambil daripada wiki.org

" Pertukaran korporat

Beberapa Dewan Perdagangan Amerika-Israel kawasan diwujudkan bagi membantu pengembangan syarikat-syarikat Amerika dan Israel menembusi pasaran satu sama lain. Syarikat-syarikat seperti Motorola, IBM, Microsoft dan Intel telah memilih Israel bagi menubuhkan pusat-pusat Penyelidikan dan Pembangunan. Israel mempunyai lebih banyak syarikat yang tersenarai di NASDAQ berbanding mana-mana negara lain di Amerika Utara."

Petikan pertama saya adalah salah satu daripada beratus-ratus berita kekejaman Israel yang selalu kita dengar. Manakala petikan kedua saya adalah hubungan Microsoft dan Israel (Yahudi). 2 pautan di bawah anda boleh membaca dan menilainya sendiri;

http://www.jewishjournal.com/geekheeb/item/microsoft_funds_israeli_touch-screen_tech_20090112/

Jika benar = tepuk dada tanya iman


Jika tidak = tinggalkan artikel ini

Kesimpulanya, anda sebagai muslim berhak memilih kebenaran. Adalah salah satu sebab mengapa saya mengunakan Ubuntu Linux. Selain Ubuntu, anda boleh menggunakan OS Sabily. Di mana Sabily adalah Operating System yang lengkap dengan aplikasi seorang muslim seperti Quran, Waktu Solat, Ilmuan falak dan pelbagai lagi. Sabily juga dicipta daripada platform Ubuntu..

Sekian.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...