28 November 2011

Menjadi Penyelaras Web Persatuan Penduduk Blok F

Nampaknya blog deensokmo terganggu buat seketika, saya dengan suka rela menjadi pentadbir untuk membina satu web site oleh AJK Penduduk tempat saya menginap sekarang ini. Saya tahu saya bukannya orang IT, namun saya gagahi juga untuk menyahut cabaran ini.

Kepada pengujung blog deensokmo yang saya hormati, saya meminta maaf di atas ketiadaan entri-entri baru berkenaan Ubuntu khususnya. Bagaimanapun semuanya akan berjalan seperti biasa sehingga ke awal Desember ini.

Walaupun saya tidak ramai pengikut, namun saya percaya ada segelintir pengikut yang selalu mengikuti perkembangan blog ini. Jangan kecewa, saya masih seperti dulu cuma tanggungjawab kena dibahagi-bahagikan. Harap masih bersama saya memberi sokongan.

Sekian daripada saya.

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sori lari tajuk...
tapi ape bende ni..
E: Could not get lock /var/lib/dpkg/lock - open (11: Resource temporarily unavailable)
E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?

deensokmo berkata...

Aku rasa masa nak install deb, synaptic tengah running.. jadi closed dulu.. tak boleh install buka serentak..

Tanpa Nama berkata...

synaptic tu ape? camane nak closed..sory newbie lagi dlm linux

deensokmo berkata...

Dan mungkin juga ada application yg tidak lenkgap dipasang.. dan sistem telah dikunci.. cuba unlock dengan cara link INI. Berjaya atau tidak tolong bagitau..

Tanpa Nama berkata...

tima kasih sangat2..dah boleh dah..tapi nak tanye satu lagi kenape bile nak run program windows gne wine.die block dan tulis The file '/home/yaserizawa/Downloads/FeedingFrenzy/FeedingFrenzy.exe' is not marked as executable. If this was downloaded or copied from an untrusted source, it may be dangerous to run. For more details, read about the executable bit...
tima kasih sekali lagi

deensokmo berkata...

Pindah file tu ke Desktop, klik kanan Properties > Permission > tandakan pada execute.. kemudian utk install klik kanan, ada pilihan install melalui WINE. Wine adalah platform yg dicipta utk menjalankan aplikasi Windows.. System File Windows tidak sama dengan Linux sama sekali. Tapi ingat bukan semua boleh dipasang exe pada Wine.. mungkin boleh google dahulu sebelum pemasangan apa2 software Windows pada Wine..

deensokmo berkata...

Saya nasihatkan cari dulu software yg sama fungsinya didlam Ubuntu Software Center.. Nama mungkin berbeza, tapi fungsinya adalah sama.. ini adalah lebih baik..

decent berkata...

sye pngikut deensokmo!
cheer...bru je install ubuntu 11.10..
leh wat review n app y ptt d pasang kt ubuntu 11.10 x?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...